onsdag 22. mai 2013

Ich liebe Berlin




Juhu! Jeg skal til Berlin om tre uker. Min mor har invitert søsteren min og meg på en liten weeken-tur. Det blir nå tredje gang i løpet av ett år. Men jeg går ikke lei. Berlin er en utrolig fin by, med så mye å finne på, så mange deilige restauranter, så avslappet og så full av kultur, kunst, og historie. Med andre ord - her kjeder man seg ikke. Jeg lover å legge ut en fet guide fra byen når jeg er tilbake.



Det blir garantert mange kafé og restaurantbesøk. Her en deilig frappé fra en bar i Kreuzberg i fjor. Og i år blir det nye steder å teste ut. Min søster verdens beste reiseleder,er værre en meg til å orge så dette lover bra.


I april i fjor var vi utrolig heldige med været. Krysser fingrene for at sola slår til i år også. Her et pust i bakken utenfor samtidsmuseet Hamburger Banhof som er en gammel jernbanestasjon. Fantastisk sted med veldig bra utstillinger. More to come.

                                                                        Line

2 kommentarer:

  1. Herlig! Gleder meg til guide! Jeg er godt kjent i Berlin selv, siden vi har leilighet der (vi giftet oss der også). Men det er alltid gøy å se og høre byen gjennom andres øyne. Vi reiser selv i juli igjen, og gleder oss som alltid! God tur!:-)

    SvarSlett
  2. Hei Fru Fly. Så hyggelig med hilsen fra deg! Kom gjerne med noen gode tips hvis du har. Kommer nok til å henge mest i Mitte og Prenzlauer. Men med sykkel og sol så kan det fort bli flere steder og besøke. Guide is coming up
    - etter reisen. Line:)

    SvarSlett