onsdag 22. mai 2013

Fantasistakk


For mer enn 15 år siden fikk jeg en bunad av farmoren min. Det ble en Hallingstakk fra slektas hjemsted og bunaden sydde hun helt selv. Jeg må innrømme at jeg brukte den èn gang for så å henge den inn i skapet igjen leeeenge. Grunnen var at den var litt for enkel for min smak. Planen har i mange år  vært å pimpe den opp for å kunne ta den i bruk. 
Så endelig, gikk jeg i gang og kjøpte rosetekstil på Husfliden og silkebånd på Rainbow fashion ( indisk butikk) Resultatet er blitt en fantasibunad som jeg er veldig fornøyd med. 


Indiske bånd nederst på bunaden fra Rainbow fashion. Rosebåndet er ikke ulikt de som er å få kjøpt på Husfliden.


Roseforkle i ulltekstil fra Husfliden. Utrolig vakkert med store blomster i knalle farger.


Bakstykket er i flaskegrønn brokade med småblomstrete bånd.


Og her er resultatet ferdig til selveste 17 mai! Hurra!

Line



1 kommentar: